تاکید اتریش بر لزوم مذاکرات با روسیه

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، صدر اعظم اتریش در یک ویدئو کنفرانس با آنگلا مرکل، همتای آلمانی خود از اتحادیه اروپا خواست برای باز کردن کانال های مذاکرات با روسیه کوشش کند.

تاکید اتریش بر لزوم مذاکرات با روسیه

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ به نقل از روزنامه اتریشی کرونن سایتونگ، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش روز دوشنبه در آستانه سفر به برلین در یک ویدئو کنفرانس با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان شرکت نموده و به تحولات کرونا در اتحادیه اروپا پرداخت.

وی تاکید نمود که شرایط کرونایی در آلمان مانند اتریش بسیار خوب پیش می رود و اندازه مبتلایان تازه پایین است.

این دو مقام اروپایی بر اهمیت واکسیناسیون در اروپا هم تاکید نمودند و موضوع دیگر مورد بحث نشست آینده اتحادیه اروپا در بروکسل در روزهای پنج شنبه و آدینه بود.

صدر اعظم اتریش در بخشی از این ویدئو کنفرانس گفت: ما باید ویروس دلتا را حالا جدی بگیریم و آن را دقیقا مورد ارزیابی قرار دهیم والبته هیچ دلیلی برای وحشت وجود ندارد چرا که واکسن هایی که ما مورد استفاده قرار می دهیم بعلاوه علیه این ویروس جهش یافته هم کاربرد دارند؛ از این رو باید سرعت واکسیناسیون و موارد آن را بالا ببریم.

تحولات و بحران کرونا در اتحادیه اروپا و نحوه برخورد با ویروس جهش یافته هندی موسوم به دلتا هم از جمله موضوعاتی است که در نشست آخر هفته اروپایی در بروکسل به آن پرداخته خواهد شد. از موضوعات دیگری که در این نشست به آن پرداخته خواهد شد مناسبات اتحادیه اروپا با روسیه خواهد بود.

کورتس تاکید نمود که در این راستا ما رویکرد مشابهی با آلمان داریم.

کورتس در ادامه سخنانش توضیح داد: آنگلا مرکل هم دقیقا مانند اتریش مذاکرات بین روسای جمهوری آمریکا و روسیه را مثبت ارزیابی نموده است. این مسئله مهم است که ما هم به اسم اتحادیه اروپا برای تبادل و تبادل نظر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه کوشش کنیم. وی مجددا خواهان مذاکرات با روسیه شد.

کورتس در این ویدئو کنفرانس بعلاوه تاکید نمود: ما باید آشکارا درباره اختلافاتی که داریم با روسیه صحبت کنیم و آن را رفع کنیم و درباره نقض حقوق بشر و یا قوانین بین المللی نتیجه گیری کنیم. اما درست زمانی که اختلاف نظرهای متفاوتی وجود دارد و بخصوص در روابط متشنج بین روسیه و اتحادیه اروپا کانال های تبادل نظر مورد احتیاج است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تاکید اتریش بر لزوم مذاکرات با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید اتریش بر لزوم مذاکرات با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید