حذف سودان از فهرست تروریستی محور مذاکرات هیئت آمریکایی با مقامات خارطوم

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، یک هیئت از وزارت خزانه داری آمریکا در خارطوم با مقامات بلندپایه سودان درباره حذف نام این کشور از فهرست حامیان گروه های تروریستی واشنگتن گفت وگو کرد.

حذف سودان از فهرست تروریستی محور مذاکرات هیئت آمریکایی با مقامات خارطوم

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ به نقل از روزنامه سودان تریبون، یک هیئت از مقامات بلندپایه وزارت خزانه داری آمریکا با نخست وزیر دولت انتقالی سودان و سایر مقامات بلندپایه این کشور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه های تروریستی آمریکا به گفت وگو نشست.

معاون وزیر خزنه داری آمریکا در امور مبارزه با تامین اقتصادی تروریسم گفت: حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه های تروریستی زمانبر است البته کمیته ای در آمریکا در این زمینه مشغول فعالیت است.

کارشناسان معتقدند دیدار این هیئت آمریکایی از خارطوم نمایانگر حذف نام سودان از فهرست تروریستی آمریکا در آینده نزدیک است.

مقامات وزارت خزنه داری آمریکا با مقامات عالی رتبه سودان درباره مطالبات نهایی برای حذف نام این کشور از فهرستی حامیان گروه های تروریستی آمریکا گفت وگو کردند.

آمریکا پرداخت غرامت به قربانیان انفجار ناوشکن کول و انفجار سفارتخانه این کشور در کنیا و تانزانیا را آخرین شرط برای حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه های تروریستی قرار داده است.

وکلای دولت سودان در آمریکا با خانواده قربانیان انفجار ناوشکن کول وارد مذاکره شدند و به صورت توافقی به آنان غرامت پرداخت کردند . آنان همین شیوه را در خصوص قربانیان انفجار سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا در پیش گرفته اند.

ناوشکن کول در 12 اکتبر سال 2000 در سواحل یمن هدف عملیات تروریستی شبکه القاعده قرار گرفت که در اثر آن 17 ملوان کشته و 39 نفر دیگر زخمی شدند.

سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا نیز توسط شبکه القاعده هدف عملیات تروریستی قرار گرفت.

دولت آمریکا، خارطوم را به همکاری با القاعده در انفجار ناوشکن کول، سفارتخانه های این کشور در کنیا و تانزانیا متهم کرده است.

به نوشته این روزنامه سودانی، نخست وزیر دولت انتقالی خارطوم در دیدار با هیئت وزارت خزنه داری آمریکا گفت: واشنگتن یک شریک راهبردی برای خارطوم است تا سودان از چالش هایی که با آن روبروست عبور کند.

در این دیدار دوطرف درباره کمک آمریکا به دولت انتقالی خارطوم برای اجرای برنامه های خود در زمینه های اقتصادی و برقراری صلح در سراسر سودان گفت وگو کردند.

هیئت وزارت خزانه داری آمریکا در دیداری جداگانه با وزیر خارجه سودان درباره مناسبات دوجانبه و حذف نام این کشور از فهرست تروریستی آمریکا گفت وگو کرد.

وزیر خارجه سودان از هیئت آمریکایی خواست تا بانک ها و موسسات اقتصادی را تشویق به همکاری با خارطوم کند و بسترهای اقتصادی ورود سودان بازار اقتصادی جهان را فراهم کند.

در این دیدار هیئت آمریکا از اقدامات و تلاش های سودان در زمینه مبارزه با گروه های تروریستی قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حذف سودان از فهرست تروریستی محور مذاکرات هیئت آمریکایی با مقامات خارطوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف سودان از فهرست تروریستی محور مذاکرات هیئت آمریکایی با مقامات خارطوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید