شواهد بیشتر درباره نقش کمبود ویتامین دی در شدت بیماری کرونا

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، یک آنالیز جدید در اروپا شواهد بیشتری درباره ارتباط میان کمبود ویتامین دی و دچار شدن به بیماری شددیدتر کووید-19 به دست داده است.

شواهد بیشتر درباره نقش کمبود ویتامین دی در شدت بیماری کرونا

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ به نقل از خبرگزاری فرانسه پژوهشگران کالج ترینیتی در دوبلین در ایرلند و دانشگاه لیورپول در بریتانیا 117 کشور را شمار بیماران کووید-19 در آنها 150 مورد یا بیشتر بود، آنالیز کردند تا معلوم گردد ویروس بر جمعیت های متفاوت چه اثراتی می گذارد.

این پژوهشگران داده های مربوط افراد 65 ساله و بالاتر، تراکم جمعیت هر کشور، عرض جغرافیایی پایتخت و میزان های آلودگی هوا را گردآوری کردند.

یافته های آنها که در ژورنال پزشکی بریتانیا منتشر شده است، نشان داد درصد افراد سالمند در هر کشور قویا با میزان مرگ و میر کووید-19 ارتباط دارد- به طوری که به ازای هر یک درصد افزاش در جمعیت 65 ساله و بیشتر، افزایشی 13 درصدی در میزان مرگ ومیر اتفاق افتاده بود.

یک عامل دیگر دیگر موثر بر میزان مرگ ومیر عرض جغرافیایی کشور بود، به طوری که حتی پس از در نظر دریافت تاثیر سن به ازای هر درجه شمالی تر بودن کشور بالای عرض جغرافیایی 28 درجه میزان مرگ ومیر 5 درصد افزایش می یافت.

به گفته این پژوهشگران در این عرض جغرافیایی مقدار کافی پرتوهای ماورای بنفش نوع B که در نور خورشید یافت می گردد و با تابش به پوست باعث حفظ میزان طبیعی ویتامین دی در ماه های زمستان بهار می گردد، دریافت نمی نمایند.

تراکم جمعیت ارتباط معناداری با میزان مرگ ومیر نداشت، میزان آلودگی هوا در کمال تعجب با میزان کمتر مرگ ومیر ارتباط داشت.

این پژوهشگران به بسیاری از آنالیز های پیشین اشاره می نمایند که نشان می دهند ویتامین دید نقش سودمندی در سلامت دارد و همچنین ممکن است نقشی در تقویت پاسخ ایمنی بدن و مهار التهاب داشته باشد.

آنالیز های قبلی هم رابطه میان کمبود ویتامین دی و بیماری شدید کووید-19 را نشان داده اند.

گرچه این رابطه هنوز به طور قطعی ثابت نشده است، اما این پژوهشگران مصرف روزانه مکمل ویتامین دی به میزان 800 تا 1000 واحد بین المللی (20 تا 25 میکروگرم) را برای حفظ میزان طبیعی ویتامین دی در خون به خصوص در افرادی که بیشتر در معرض کمبود این ویتامین هستند، از جمله افراد با پوست تیره تر و افرادی که مدت زیادی درون فضاهای بسته هستند، توصیه می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "شواهد بیشتر درباره نقش کمبود ویتامین دی در شدت بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شواهد بیشتر درباره نقش کمبود ویتامین دی در شدت بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید